1 Mart 2013 Cuma

Runtalya 2013 öncesinde

Geçmişte koştuğum yarışlar öncesinde okuduğum yazılar ve daha önce koşan arkadaşlarımın paylaştıkları deneyimleri bana oldukça faydalı oldu. Antalya'da yaşadığım için; Runtalya 2013 yarışına şehir dışından katılacaklara faydalı olacağını düşündüğüm bazı bilgileri, burada, paylaşmaya bu sebepten karar verdim.

Ulaşım: Start Cam piramitin hemen karşısındaki üst geçit çevresine kuruluyor (36°53'9.85"N -  30°40'3.85"E) Şehir merkezinden geçen otobüsler bu noktaya kadar ulaşıyor. KL08 numaralı otobüs buraya ulaşmak için en uygun olanı. Aşağıdaki fotoğrafta neye benzediklerini görebilirsiniz. Otobüslerin güzergahını ve kaldığınız yerden geçip geçmediğini de buradan kontrol edebilirsiniz.

Konaklama: Start - Finish noktasının bulunduğu nokta Antalya'nın Konyaaltı ilçesine çok yakın. Bu bölgede irili ufaklı birçok otel mevcut. Seçeceğiniz otelin bu çevrede olması zamandan tasarruf etmenizi sağlayacaktır.

Parkur: Runtalya parkuru start noktasından şehir merkezi yönünde yokuş yukarı başlıyor. Yokuşun sonundan Özkaymak Falez oteli geçtikten sonra sağa kıvrılıp konyaltı caddesi yönünde devam ediyoruz. Yaklaşık 2.5k boyunca dümdüz koşmaya devam ediyoruz. Bu bölüm hafif aşağıya doğru eğimli olduğundan yarış temposunu ayarlamak için çok ideal. Caddenin sonunda kapalı otoparktan sola kısa ve az eğimli bir yokuş bizi bekliyor. Tramvay yoluna yaklaşırken karşı yönden 10k koşanların gelmeye başlaması ilk anda şaşırtıcı olsa da; bu hızlı ve nefes nefese koşan arkadaşları izlerken palmiyeli caddenin sonuna varıyoruz. Burası aynı zamanda kale surlarının da sonu oluyor. 10k dönüş noktasını geçtikten yaklaşık 1k sonra Işıklar caddesinin sonunyla birlikte denizi de görmeye başlıyoruz. Bu noktada Antalya körfezinin harika bir görüntüsü oluyor. Eski değirmen kalıntılarını geçer geçmez tatlı bir eğimle tırmanmaya başlıyoruz.  Dedeman oteli geçene kadar deniz bir görünüyor bir kayboluyor. buralarda esnaf ve çevre oteller genellikle koşuculara çeşitli ikramlarda bulunuyorlar. Yer yer halk desteği bile oluyor. Artık falezlerin üzerinde olduğumuz için yolun eğiminde çok olmamakla beraber sürekli bir değişim oluyor. Sağ tarafta binaların bitip de parkları görmeye başladığımız nokta yarı maratoncuların dönüş noktasının hemen gerisi oluyor. Dönüş noktasından sonra artık muhteşem bir manzara eşliğinde; bence yarışın en keyifli bölümü başlıyor. 4k kadar koştuktan sonra önce deniz görüşümüzden çıkıyor 1k sonra da  2k sürecek bir inişe başlıyoruz. Bu iniş deniz seviyesine kadar sürüyor. Bu bölüm yarışın en tenha bölümü gidiş dönüş 10k sürüyor diğer koşuculardan ve dönüş noktasındaki görevlilerden başka çevrede kimse yok. Kafa dinlemek ve dönüş yoluna mental olarak hazırlanmak için bence çok ideal. 26k da yokuş tırmanmaya başlıyoruz, artık yorgunluğu hisseden bacaklar için yaklaşık 2k süren bu çıkış sanırım bir çok koşucunun iradesini test ettiği bölüm olacaktır. Zira yaklaşan 32k mental bariyeri ve yokuşun ilk andaki görüntüsü biraz hayal kırıklığı yaratabilir. 28. kilometreden sonra denize ve falezlerin muhteşem manzarasına tekrar kavuşuyoruz ve işte bu noktadan sonra da artık maraton başlıyor...