3 Kasım 2012 Cumartesi

Corsair omurga düzeltme

Teknenin ilk birleştirme aşamasında destek tahtalarını dengelemeden koyduğum için salma deliğinin hemen arkasında omurgada bir girinti oluşmuştu(Foto No:1). Düzeltmek için herhangi bir çare bulamadığım için durumu kabullenip macunlama aşamasına geçmiştim. Hafta içinde arkadaşım Uğur Tunçoku'yla (Fikir ve teknik için teşekkürler!) tekneyi incelerken buranın düzeltilebileceğini söyledi ve uygulamam gereken yöntemi izah etti. Ben de denemeye karar verdim.

1- Omurgadaki eğrilik oldukça bariz bir şekilde görünüyor
Eğriliğin olduğu yer iki yöne de açılı olduğundan ve teknenin tam ortasından geçtiğinden, uygulanacak epoksi macunun tam simetrik olması gerekiyordu. Bunun için epoksi macunu tam girintinin üzerine döküp spatulayla bölgeye iyice yaydım(Foto No:2). Daha sonra bir çıta yardımıyla dışarıdan içeri doğru fazla epoksiyi sıyırdım (Foto No:3). Burada temel gaye gövdenin ve omurganın eğrisini bozmadan epoksiyle dolguyu yapabilmek. Doğrusu pek kolay değil :)

Epoksiye belli bir kalınlıktan sonra şekil vemek neredeyse imkansız. Bu yüzden uygulamanın son şeklini vermek için kurumasını bekleyip ikinci bir kat daha macun eklemek gerekiyor. O da bir daha ki postta. Son fotoğraf birinci aşamanın son halini gösteriyor. 
2-Epoksi macunu girintinin tam üzerine gelecek şekilde yaydım

3- Fazla epoksiyi eğimi bozmayacak şekilde sıyırdım

Düzeltmeden sonra kurumuş hali



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder