17 Ağustos 2015 Pazartesi

Su çantası haznesi nasıl kurutulur? / How to dry hydration bladder?

Patika koşularına başladığımdan beri en çok ihtiyaç duyduğum malzemelerden biri de su hazneli çanta. Şu anda bu işleve sahip iki çantam var ve içlerinden birisi vidalı kapaklı.

2lt. kapasiteli Kalenji marka çantayı bir süre kullandıktan sonra silikon haznenin içinde yosun oluşmaya başladığını fark ettim. İnternette biraz araştırma yapınca bunun sık rastlanan bir sorun olduğunu ve haznenin içini tam kurutamamaktan kaynaklandığını öğrendim. Fakat bu iş okunduğu kadar kolay değil. Birbirine çok yakın silikon iki yüzey aradan su çekilince yapışıyor ve çantanın haznenin iç kısımları kurumuyor. Bu da yosun oluşumuna sebep oluyor. Youtube da biraz araştırdıktan sonra bir iki farklı videodan esinlenerek şu fikri hayata geçirdim.

Plastik bir elbise askısının kısa kollarından birini kestim ve kestiğim uç silikonu zedelemesin diye duct tape'le kapladım.


bir kolu kesilmiş elbise askısı

Tam kurutma için kapağın hemen altına kağıt havlu da koyabilirsiniz. 

Haznenin askıda tam hava alarak durabilmesi için hortumu üzerine asmakta fayda var. Eğer sizin de bildiğiniz farklı "kendin yap" kurutma teknikleri varsa, benimle paylaşırsanız sevinirim. Sporla kalın. RunOnuR out!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder