11 Temmuz 2015 Cumartesi

Kendin Yap Foam Roller

Dayanıklılık sporlarıyla uğraşan atletlerin en önemli ihtiyaçlarından biri de düzenli masaj yaptırabilmek. Sporcular için özellikle uzun antremanlardan sonra yapılan masajın toparlanma süresini kısaltmaktan, kas ağrılarını azaltmaya kadar türlü faydası var. Foam Roller'da bu ihtiyaca cevap verebilmek için ortaya çıkmış sporcunun tek başına kendisine masaj yapmasına olanak sağlayan çoğunlukla farklı sertliklerde, köpükten üretilmiş bir silindir biçimli bir araç. Yurt dışında bile fiyatı hayli yüksek olan bu silindirlerin Türkiye'deki fiyatları ise el yakıyor. İnternette satın almak için arama yaparken bir kaç kendin yap sitesinde farklı projelere rastladım ve denemeye karar verdim. Eğer biraz el yatkınlığınız ve sabrınız varsa siz de oldukça düşük bir maliyete (12₺) kendi Foam Roller ınızı yapabilirsiniz.

Foam Roller yapımı için gerekli malzemeler;

  • PVC atık su borusu (her hangi bir nalbur veya yapı markette alabilirsiniz. Seçeceğiniz kalınlık roller ınızın da kalınlığını belirleyecek. Ben 55cm uzunluğunda bir boru alıp kestim. (6₺)
  • Beğendiğiniz bir kamp veya yoga matı. (Decathlon'dan aldım 6₺. Bir daha ki sefere daha yoğun ve kalın bir mat kullanmayı düşünüyorum.)
  • Çift taraflı bant (Evde vardı. Sanırım 4-5₺ ya temin edilebilir.)
  • Eni geniş bir testere.
  • Maket bıçağı
Boru ek yerine kadar 50cm. Mat biraz daha geniş.
Bir dahaki proje için 60cm civarında planlıyorum

Önce PVC borunun fazlalığını kestim ve zımparayla düzelttim.


Daha son çift taraflı bantı şekildeki gibi boruya sardım. 




Matın borunun etrafını tam bir tur saracak şeklinde ölçüsünü aldım.
Kenarlar tam otursun diye kesim sırasında L cetvel kullandım. 

Mat doğru ölçüde kesildikten sonra geriye sadece çift taraflı bantların korumalarını açıp yapıştırmak kaldı. Yukarıda da belirttiğim gibi mat ve borunun ölçüler tam oturmuyordu. Bu sebepten yapıştırma içleminden sonra matın kenarlarını birkaç santim traşlamak gerekti.

uygulamada da böyle görünüyor.


Sonuç olarak ilk Foam rollerıma sahip olmuş oldum. Yaklaşık bir haftadadır antremanlardan sonra bacaklarıma ve sırtıma masaj yapıyorum .Şimdiye kadarki fikrim kullandığım mat ince ve az yoğunluklu olduğu için biraz ser olduğu yönünde. Özellikle sırt ve bel bölgesinde hafif acı veriyor. Tabi başka bir roller kullanmadığım için kıyaslama yapamıyorum. Ama daha konforlu olması için kalın bir mat kullanmak şart. Siz de deneyimlerinizi yorumlar bölümünde paylaşırsanız sevinirim. Umarım keyifle okumuşsunuzdur. Sporla kalın.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder