18 Haziran 2013 Salı

Corsair 13 Macunlama 3

Daha önceki yazımda teknenin dış yüzeyinin tesfiye işlemleri bittikten sonra epoksi ve mikrogranül karışamından hazırladığım macunla tekneye iki kat film çektiğimden bahsetmiştim. Bu iki katın sonucunda istediğim düzgünlükte yüzeye ulaşamayınca başka bir yol araştırmaya başladım ve epoksi dolgu macunuyla tanıştım. Ürünü saçme aşamasında yaşadıklarımı bu yazıda okuyabilirsiniz.

Neyse, macun elime ulaştıktan sonra daha önce böyle bir ürünle çalışmadığım için internet üzerinden biraz araştırma yaptım. Açıkçası fazla sonuca ulaşamadım. Ben de -her zamanki gibi, kendim deneyerek öğrenmeye karar verdim.

İki bileşenden oluşan macunun karışım oranı 1:1, bu yüzden çalışmak oldukça kolay oluyor. Ben karışımları tartmak için dijital bir mutfak terazisi kullandım.  Karışımları da ambalajcıdan aldığım çukur kağıt tabaklarda yaptım. Böylelikle sürekli taze karışım hazırlama şansım oldu.

En başta teknenin tüm dış yüzeyini kaplamaya karar vermiştim fakat ufak bir bölgeye yaparken bile uyguladığım macunun kalınlığını ayarlamakta zorlandığımı fark edince sadece dolgu ve yoklama yapmaya karar verdim. Derin çukurlarda tek sefer yerine iki ince kat uyguladım. Kat aralarında 80grid zımpara yaptım. Geçen aylarda aldığım eksantrik zımparanın büyük faydasını gördüm.

Kat aralarında 80grid zımpara yaptım. 

Kıç aynada belirgin bir değişiklik oldu. 

İkinci kat macun ve zımparadan sonra pürüzsüz bir yüzey elde ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder