18 Haziran 2013 Salı

Corsair 13 Astar Boya

Bir önceki yazımda dış yüzeyi düzeltmek için macun çekme ve zımparalama aşamalarından bahsetmiştim.

Her ne kadar bugüne kadar kullandığım sistemlerin tamamı epoksi bazlı da olsa; son kat boyanın zemine sağlam bir şekilde yapışabilmesi için araya başka bir kat boya uygulanması gerekiyor. Buna "astar boya (primer)" deniyor. Ben teknemde Polisan Antikorozif astar boya kullandım. Daha önce başka bir ürün kullanmadığım için kalitesi,dayanıklılığı vs. konusunda yazamayacağım, fakat uygulama aşamasında oldukça rahat ettiğimi söyleyebilirim.

Astar Boya, epoksi bazlı olduğu için iki bileşenden oluşuyor. Karışım oranı 1:8 yani; her sekiz birim boya için 1 birim sertleştirici. Ne kadar boya gideceğini tam olarak kestiremediğim için önce 1kg lik kutudan (1kg iki bileşenin toplam ağırlığı yani 9 birim), daha sonra yetmeyince 3kg lik ambalajdan aldım (teknenin iç kısmını da boyayacağımı hesaba katarak). Boya kısmı gri renkli sertleştirici ise reçine renginde. Boya kısmına sertleştiriciyi katmadan önce iyice karıştırmakta fayda va çünkü biraz çökme yapıyor.

Birinci kat boyadan sonra.
İki bileşeni kutunun üzerinde yazan şekilde birbirine karıştırdıktan sonra birinci katı atarken biraz (10% kadar) epoksi tiner ilave edip incelttim. Her ne kadar akşam üzeri boyaya başlasam da, sıcaklar yüzünden hafif inceltilmiş boyayla çalışmak daha kolay oldu. Boyamayı nalburlarda satılan standart kalitede küçük ruloyla yaptım. Daha sonra bunu yaptığıma biraz pişman oldum; çünkü rulo epoksi sertleştikçe hav bırakmaya başladı .Bir kilo boya teknenin tamamını boyamama yetti. Beklediğimden çok daha iyi bir şekilde; yüzeyde küçük de olsa balmış olan, girinti çıkıntılar kapandı.

24 saat kadar kurumasını bekledikten sonra yoklama macunuyla ufak düzeltmeler yapıp kurumaya bıraktım. 80 grid zımparayla bir kat zımparalayıp, eşimle beraber ikinci kat astarı atmaya başladık. Fakat ikinci katı atarken tiner eklemedim (kendimce daha yoğun olursa yüzeydeki ufak arızalar kapatır diye düşündüm ama tam tersi oldu). Boya fazlasıyla yoğun olduğu için rulaoyla büreinden bir kaç defa geçmeme rağmen tam olarak ince bir katman oluşturamadım. Allahtan bir önceki zemin düzgün olduğu için fazla göze batmıyor ama bir dahaki sefer için önemli bir deneyim oldu. Siz siz olun hava sıcaksa boyayı kutunun üzerinde yazan miktarda inceltmekten kaçınmayın. (daha güzel yayılıyor).

Ertesi gün sabahtan maskeleme bantlarını çıkartıp fotoğraflarını çektim. Açıkçası yüzey bundan birkaç ay öncesinde beklediğimden çok daha pürüzsüz olduğu için oldukça mutluyum yine de bir dahaki sefer en baştan çok temiz çalışmayı kendime not ediyorum. O şekilde herşey çok daha kolay oluyor. Bundan sonra boyaya devam etmeyip, teknenin içini çevireceğim. Son kat boyayı, iç taraftaki detayları bitirdikten sonra, suya indirmeye hazır halde gelince atacağım. 

İkinci kat macundan sonra

Maskeleme bantlarını çıkartınca ahşap çok güzel görünmeye başladı.

İkinci kat astar boyadan sonra kıç taraftan görünüş

Öksüz omurga

Küpeşte yumruları detayı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder