11 Haziran 2012 Pazartesi

Koşu için sağlık kontrolü - 1

Yaklaşık 8 aydır düzenli olarak koşuyorum ve bir türlü sağlık kontrolü yaptıracak vakit bulamamıştım. Geçtiğimiz perşembe günü nihayet randevu aldım ve sabah 10:00 da Eğitim ve Araştırma hastanesi spor hekimliğinde Uzm.Dr Ali Erarslan'ın karşısındaydım. Koşu ile ilgili birkaç analiz, EKG ve solunum fonksiyon testi istedi. Bunun haricinde de omzumda birkaç yıldır devam eden ağrının sebebini bulabilmek için omuz MR'ı yazdı. Bütün sonuçları aldıktan sonra da tekrar randevu alıp gelmemi istedi.

Solunum Fonksiyon Testi (Spirometri)

SFT amacı akciğerlerimize giren ve çıkan havanın miktarını, giriş ve çıkış hızını ölçmek. Sonuçlara bakan doktor solunum yollarında herhangi bir anormal durum veya solunumu engelleyen birşey olup olmadığı konularında tahminler yürütebiliyor. Farklı çeşitleri varmış, ben dinlenmiş durumda ve ayakta testi yaptım. Öncelikle teknisyen iki tarafı açık ortasında bir filtre bulunan bir bporuyu makinenin ucuna bağlıyor (her hasta için yeni bir paket açıyor) daha sonra sizden burnunuzu kapatıp sadece ağızdan mümkün olduğunca derin bir nefes alıp bunu kuvvetli bir şekilde dışarı vermenizi istiyor. Bu işlemi üç defa yapıyorsunuz, en iyi değerler sonuç olarak kabul ediliyor. Örnek bir videoyu buradan izleyebilirsiniz. Yanlız videodaki makine daha küçük ve portatif. Sonuçlar hemen çıkıyor ve yazılı olarak veriliyor.

EKG

Elektrokardiografi kalp kasının çalışırken meydana getirdiği elektrik faaliyetinin kaydedilmesi demek. Kardialoglar bu sonuçlara bakıp çeşitli tahminlerde bulunabiliyorlar. Daha önce birkaç defa EKG çektirmiştim. Oldukça basit ve hızlı bir işlem. Koşarken kullandığımız göğüs bantları gibi 10 tane elektrod vücudun çeşitli bölgelerine- ikisi bacaklara bilek hizasına, ikisi el bileklerine ve 6 tanesi göğüs kemiği çevresine sabitleniyor. Elektriği daha iyi iletmesi için elektrodların yapıştırldığı bölge ıslatılıyor. İşlem yaklaşık 2dk kadar sürüyor. Sonuçlar hemen çıkıyor ve yazılı olarak veriliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder